ONZE SAMENWERKING MET DE TILBURGSE BONHEUR GROEP

Voor de Tilburgse Bonheur Groep begon het 33 jaar geleden allemaal met Auberge du Bonheur. Later werd daar het Koning Willem II stadion aan toegevoegd. Anno 2019 exploiteert de groep 10 locaties in en rondom Tilburg. Wij spraken Briene Brienissen, operationeel directeur en eigenaar.

“Elke locatie heeft zijn eigen unieke kenmerken. Eigenlijk is alles mogelijk. Van een goed glas wijn terwijl je de hond laat rennen in het bos bij Grotto, een drankje na afloop van de golfronde bij Prise D’eau tot een exclusief diner met bijpassende wijnen bij La Nouvelle Auberge.

Wijn is bij elk concept een belangrijk onderdeel – in de horeca draait het immers om het natje en het droogje. De keuze voor de wijnen hangt af van het type locatie, de gasten en het type partij. Tijdens een gezellig feest schenken we een lekkere doordrinker, maar tijdens het diner moet de wijn een aanvulling zijn op het gerecht.

We werken al sinds jaar en dag samen met Walraven Sax en dit bevalt prima. De korte lijnen en het brede aanbod zorgen ervoor dat we op alle locaties iets leuks kunnen schenken.

Als ik een advies mag geven aan andere ondernemers die zo’n breed portfolio aan concepten beheren, is dat het volgende: kies voor één leverancier die jou kan bieden wat je zoekt – in elk geval voor 95%. Het is niet erg om daarnaast nog een partij te betrekken, maar het is fijn wanneer het merendeel geleverd wordt door één en dezelfde.”